Mikromarc websøk

Lærende ledelse: skolelederes rolle i å utvikle en profesjonell læringskultur
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Lærende ledelse: skolelederes rolle i å utvikle en profesjonell læringskultur
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.2 E
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2020
Noter
  • Feil ISBN i kolofonen: 978-82-15-003075-3 Denne boken presenterer ny forskning på skoleledelse og gir et grunnlag for refleksjon rundt hvordan skoleledere kan bidra til å utvikle en profesjonell læringskultur. Forfatterne forklarer grundig hvorfor strategiene og tenkningen som introduseres, kan bidra til å skape en profesjonell læringskultur og dermed øke sannsynligheten for læreres pedagogiske utvikling. Boken bygger på Argyris, Schön og Robinsons mangeårige forskning på elevsentrert ledelse og ledelse som er åpen for læring. Til grunn ligger også et forskningsprosjekt der Emstad og Birkeland over tid jobbet med skoleledere på både kommune- og fylkeskommunenivå. Sammen har de bygget empirisk forskning knyttet til ledelsens rolle i å utvikle en profesjonell læringskultur som et viktig premiss for profesjonelle læringsfellesskap i egen skole. Robinson bidrar med to kapitler i boken, ett teoretisk og ett empirisk, basert på norske data. Boken er et viktig bidrag for både forskere og praktikere som jobber med leder- og skoleutvikling, og for skoleledere selv.
ISBN
  • 978-82-15-03075-3
Tilgjengelige
  • 0/4
Venteliste
  • 0 (0)
*00002183nam  22002891  4500
*00111070
*008180831s2020    no     ar         00nob 9
*015  $a150301603$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-15-03075-3$bheftet$grettet$z97882150030753
*025  $a9788215030753
*040  $aBokbasen AS
*0820 $a371.2$zh$223/nor
*090  $c371.2$dE
*10010$aEmstad, Anne Berit$d1966-$jNO$0(NO-TrBIB)8032255$8f
*24510$aLærende ledelse$bskolelederes rolle i å utvikle en profesjonell læringskultur$cAnne Berit Emstad og Ide Katrine Birkeland ; gjesteforfatter: Viviane M.J. Robinson
*260  $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2020]
*300  $a241 sider$billustrasjoner$c19 cm
*500  $aFeil ISBN i kolofonen: 978-82-15-003075-3
*520  $aDenne boken presenterer ny forskning på skoleledelse og gir et grunnlag for refleksjon rundt hvordan skoleledere kan bidra til å utvikle en profesjonell læringskultur. Forfatterne forklarer grundig hvorfor strategiene og tenkningen som introduseres, kan bidra til å skape en profesjonell læringskultur og dermed øke sannsynligheten for læreres pedagogiske utvikling. Boken bygger på Argyris, Schön og Robinsons mangeårige forskning på elevsentrert ledelse og ledelse som er åpen for læring. Til grunn ligger også et forskningsprosjekt der Emstad og Birkeland over tid jobbet med skoleledere på både kommune- og fylkeskommunenivå. Sammen har de bygget empirisk forskning knyttet til ledelsens rolle i å utvikle en profesjonell læringskultur som et viktig premiss for profesjonelle læringsfellesskap i egen skole. Robinson bidrar med to kapitler i boken, ett teoretisk og ett empirisk, basert på norske data. Boken er et viktig bidrag for både forskere og praktikere som jobber med leder- og skoleutvikling, og for skoleledere selv.
*650 0$aSkoleadministrasjon$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSkoleadministrasjon$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aLedelse$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLeiing$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aBirkeland, Ide Katrine$d1982-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)8002662$8f
*70010$aRobinson, Viviane$emedforf.$0(NO-TrBIB)90687960$8f
*90010$aRobinson, Viviane M.J.$zRobinson, Viviane
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Utlånt29.04.2024Nordkjosbotn vidr.skole371.2 E
Ex2Utlånt05.09.2022Nordkjosbotn vidr.skole371.2 E
Ex3Utlånt05.09.2022Nordkjosbotn vidr.skole371.2 E
Ex4Utlånt05.09.2022Nordkjosbotn vidr.skole371.2 E